PR

Alle virksomheder byder på gode fortællinger, der fortjener at blive fortalt. Hvis du arbejder strategisk og kontinuerligt med din presseindsats, vil du opleve, at du har bedre føling med, hvordan du bliver mødt blandt kunder, samarbejdspartnere og interessenter.

Public relations – sådan styrkes din virksomheds omdømme

Men hvad er PR egentlig? PR står for public relations og er en kommunikationsdisciplin, hvor man arbejder strategisk med at styrke virksomhedens omdømme.

PR er ofte forbundet med en presseindsats, hvor man på baggrund af en aktuel nyhed, case eller situation skriver en pressemeddelelse, som målrettes relevante målgrupper og medier.

I takt med at vi læser flere af vores nyheder på de sociale medier som Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter, følger PR ofte målgruppens rytme, og den enkelte historie kan brydes op i mindre bidder til det enkelte medie for at nå så bredt ud som muligt med budskabet. SAND:PR guider dig i hele forløbet – fra rådgivning om pressemeddelelsens opbygning til produktion, afsætning og løbende evaluering.

Planlægning

Enhver god presseindsats starter med en plan for historiens aktualitet, interviewpersoner, målgruppe, medier og opfølgning. SAND:PR er med dig fra start til slut for at sikre, at du kommer i mål med din presseindsats.

Produktion

Når planen er klar, går tekstproduktionen i gang, og pressemeddelelsen skrives med input fra relevante kilder og godkendes inden afsætning.

Afsætning og evaluering

Pressemeddelelsen skal afsættes til de rette medier, og der evalueres løbende på indsatsen. Den aktuelle historie kan desuden med fordel tilpasses jeres kanaler for at komme så bredt ud som muligt.

Hemmeligheden bag en god PR-indsats?

Ja, hvad er hemmeligheden? Først og fremmest er det væsentligt at huske på, at nyheden skal være aktuel. Man skal gerne kunne forklare en journalist, hvorfor historien har relevans for det pågældende medie, og hvis man ikke kan det, er det svært at trænge gennem mediefladen. Derfor er der ofte behov for professionel rådgivning og sparring, således man opnår værdiskabende indhold.

Ærlighed først og fremmest

Hos SAND:PR er ærlighed ikke til at komme udenom, og derfor baseres presseindsatsen på fakta og troværdige citater. På den måde opnås størst mulig tillid hos medierne og målgruppen, hvis man er autentisk i sin kommunikation og undgår skjulte mellemregninger. Det er noget, der virker.

Faste priser og skræddersyede løsninger

Vi vurderer altid den enkelte opgave og skræddersyer herefter en løsning til dig, som sikrer det bedst mulige resultat. Der kan altid gives faste priser, eller der kan ske afregning efter medgået tid – kr. 900,00 + moms. Kontakt os gerne for en uforpligtende drøftelse om, hvordan vi kan hjælpe med at sammensætte den optimale PR-pakke.

Dette websted bruger cookies. Fortsætter du med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies.